kung evuts vardag :J

Alla inlägg under december 2009

Av Kung Evut c: - 23 december 2009 16:19

hejsan!

Idag har jag varit med pappa, det var meningen att vi skulle shoppa lite men det blev mest att vi var på hans jobb och köpte mat ;)

Men på vägen hem hann vi iallafall in i en affär som jag ville till, rilo ;) Vi skulle köpt ett jättestort hundben till Athena, men det blev det inget av. Men jag fixade iallafall en julklapp till Maya, en kam som kommer att vara jättebra när jag ska ställa ut henne :)

Förresten, på tal om Maya så har hon fått en liten kompis ;) Samma ras som Maya, men andra färger och mycket mindre. Hon var preciis "leveransklar" som uppfödaren sa, så hennes päls är fortfarande lite bebisaktig, jag tror att hon är 6 veckor. Det blev Ylvas marsvin, jag vill helst inte äga två marsvin för jag vill itne att det ska bli så att jag får någon favorit av dem. Marsvinet fick heta Honey, eftersom att hennes färger är jättelika honungsfärg ;)) Bild:

    

Erkänn att hon är jättesöt? ;)

Hon är mycket modigare än vad Maya var när hon var ny, hon har gått några steg i min säng och så har hon hoppat upp i höhäcken.

Idag när jag gick in i mitt rum idag så kollade jag i buren, då låg både Maya och Honey på sidan och slappnade av, de var jättesöt ;)

För att komma till en sida där ni kan se Mayas och Honeys ras  men även myycket annat om marsvin (och andra raser) trycker ni här.

Just nu sitter jag och funderar vad ni ska få för låt i kalendern idag, det är så svårt att komma på ;)

  


Av Kung Evut c: - 22 december 2009 14:46

hej ;D

Det blev ingen ny header x)

Det blev inte bra när jag skulle göra ny och den andar var för stor, antar att denna är perfekt ;))

  

Av Kung Evut c: - 22 december 2009 14:36

hejsan!

Kunde se min header nu, men gud vad ful!

Tar en annan header, som också olivia gjort ;)

  

Av Kung Evut c: - 22 december 2009 14:33

hej!

Just nu håller jag ju på att fixa en ny header som ni vet ;)

Blev precis färdig. Men när jag går in på min blogg för att se hur det blev så ser jag ingen header, gör ni det ? ;o

  

Av Kung Evut c: - 22 december 2009 14:09

hej!

Håller på att fixa en ny header, en enkel med bara text ;) Den ska vara lite julig ;D

Men picnik funkar typ inte :o

Kan ni gå in på picnik eller går det inte för er heller? ;o

Jag får typ försöka göra i paint istället, även fast jag suger på att måla x))


  

Förresten, fortfarande ingen som har spotify länk? :)

Av Kung Evut c: - 22 december 2009 13:53

hej!

Nu tänkte jag att vi ska ha en liten frågestund :) Jag svarar inte på för personliga saker ;))

  

Av Kung Evut c: - 22 december 2009 13:41

hej! :)

Nu är det äntligen jullov!

Treorna har alltid hand om julspelet, och det här året var det Ylvas klass tur.

Julspelet började klockan nio, så därmed fick jag sova extra länge, men blev inte så länge pågrund av att Ylva skrek på morgonen x) Hon skulle vara där tidigare är jag ;)

De hade inget sånt där traditionellt julspel utan deras handlade om några barn som jobbade i Franssons Diverse Handel på julen, och de ville inte det. Sen när de undrade varför man firar jul hade deras föräldrar glömt bort det så hela julspelet handlade om att de skulle komma på hur det var, det var en ängel som blåste famfar med en trumpet så kom det in olika saker som hade med julen att göra.

Ylva sjöng med 4 kompisar.

Efter det så hade vi lite fika hemma hos oss, vi bjöd alla grannar som har barn + Amandas familj och Malins familj, malins familj kunde inte komma och Amandas mamma kom lite senare :)

Det var två ganska små barn med, de var jättegulliga ;)

Nu har alla gått.

Snart ska vi åka och kolla och eventuellt köpa ett marsvin till Ylva, i julkapp! :D

Då kommer marsvinet bo med Maya och jag och Ylva kommer ha hand om dom varannan vecka. Men såklart måste man alltid vara med sitt marsvin.

Förresten, den minsta tjejen (ca 1,5 år) älskade både Maya och Athena, hon pekade hela tiden på Mayas bur och ville att jag skulle ta ut henne. Och så följde hon efter Athena hela tiden. De pussades! :D Hon pussade Både athena & Maya, men Athena pussade tillbaka, de var jättegulliga ;))

Nu sitter jag i sängen och är inne på lite bloggar, kan tipsa om en blogg som en i min ålder har, men den är jättebra! För att komma till den klickar ni här . Hon heter Ebba ;) Hennes blogg uppdateras varje dag och har bra innehåll :)


  

Ps. Vad tycker ni om julen? ♥

Jul
Av Kung Evut c: - 22 december 2009 13:33

Hejsan :))

Låten för idag bli Jackson 5 med Santa Claus is coming to town.

En gammal jullåt ;))


  

Presentation


En blogg om min vardag och lite annat smått och gott :)

Om mig

Jag är en oftast glad tjej på tolv år ;) Jag har två djur, en liten vovve som heter Athena och ett marsvin som heter Maýa, sen så har min syster ett marsvin som heter Honey :)
Min blogg handlar om en massa olika saker ;']
Take care'

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Bloggar du?
 Nej.
 Ja.
 Ja, men jag skriver inte så ofta.
 Nej, jag har gjort.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards