kung evuts vardag :J

Alla inlägg under september 2009

Av Kung Evut c: - 30 september 2009 19:36

Hejj :)

Idag så har jag varit med Matto och Ida. Först skulle jag och Ida hem till henne och bara lämna hennes saker. Anton skulle åt samma håll så vi gick med honom. När vi kom förbi kiosken kunde jag inte motstå att köpa ett S. Först var det meningen att jag skulle köpa bara ett S, men sen när jag väl kom in så var det så många goda, så jag köpte 3 ;) När vi hade gått hem till Ida och lämnat hennes saker och kommit till skolan igen så hade Matto väntat där och vi gick tillsammans hem till mig. Vi gjorde en massa kul saker. Vi körde typ ett spel som hetter KP-spelet, det var askul för jag vann alltid på "visdom" ;PP Det var inte det ändå vi gjorde men jag kan inte skriva ner allt, det var så mycket x')

Jag håller på att göra NO-läxan, vi ska typ skriva in vindstyrkorna under tre dagar och lära oss lite saker utantill. Jag kollar vindstyrkan på www.yr.no , en jätte bra norsk sida med väder.

Jag har fixat en massa olika skol-saker nu det sista innan jag gick in på datorn. Jag har klistrat in matteläxorna i matteboken och fixat en mapp att lägga papper i. Sen klockan åtta ska jag se på Idol, det är väldigt bra faktiskt (Y)

      Har inte så mycket mer att skriva än såhär.


hejjdå Cool

Av Kung Evut c: - 29 september 2009 15:45

hej :))

Jag tänkte skriva lite om idol nu.

Jag tycker att det var dåligt att Calle och Jon gick vidare igår, visst, dom är verkligen superbra, och Calle var faktiskt en av dom absolut bästa igår när han sjöng "highway to hell" som är pappas favoritlåt ;) Men jag fattar inte att Nicklas inte gick vidare? :oo

Han har ju chansen på fredag, men ärligt talat, han är grym.

Följer ni Idol eller något annat TV-program?

Om ni ser idol, vem/vilka hejar ni på?


hhejdååå Cool

Av Kung Evut c: - 29 september 2009 15:35

Hej och förlåt för lite dålig uppdatering ;)

Idag har vi haft typ någon konstig "nutidsorientering", den var ganska rolig för man slapp ha lektion. Det var typ som en tipspromenad, lärarna beställer typ frågorna från något sen ska sexorna (vi) sätte upp dom. Det är ungefär tre sexor varje gång och vi kommer göra det varje vecka tror jag det var. Min grupp (vi var bara två) fick bäst i båda klasserna, vi fick 9/10 Cx Förutom det var det ovanligt tråkigt, det brukar alltid vara det men idag var extra tråkig.

Igår gjorde jag en massa olika saker så jag hann inte skriva.

På ridningen fick jag Boss (sveriges finaste hingst), det gick bra. Men han var så stor så jag fick göra stigbyglarna längre för att komma upp ;o

Mormor och Morfar har kommit hit, vi har fått en massa (okej, två) goda saker :D Nu sitter jag här vid datorn med Maya i knät och hunden vid mina ben.

Har inte så mycket att skriva om idag som ni kanske märker. Kommer nog lite mer uppdatering idag.

Förresten, Lizzies pappa fyller år idag, grattis! ;DD Inte för att han läser min blogg men ändå x)



HHEJDÅ Cool

Av Kung Evut c: - 27 september 2009 18:20

shuu folket :)

Jag har fixat lite små-grejer med bloggen, bla har jag flyttat menyn, ändrat ordning på menygrejer och lagt till en ny meny, det är den där det står lite kort o mig i ;)

Vad tycks? :)

Av Kung Evut c: - 27 september 2009 17:37

  

hhejj :)

Jag har lite frågor som jag vill ställa till mina läsare.

Följer du min blogg eller är det här första gången du tittar? :)

Kan jag förbättra något som inte är för svårt att göra? :))

Vill gärna ha svar så jag kan förbättra min blogg :>


Heidå Cool

Av Kung Evut c: - 27 september 2009 17:16

Heii folket :))

Idag så vaknade jag ganska tidigt, men kåg kvar i sängen i minst 20 minuter, sen hämtade jag Maya och la mig i sängen igen fast med henne ;) När jag gick upp var klockan kanske 9-10? Då satte jag på datorn och var inne på gsm och lite på bdb (bilddagboken) också. Jag håller på att ha ett dop för min rosa pudel på gsm (gosupermodel). Jag åt frukost typ 10-11 nått sånt där, det blev bara vanlig Müsli och yoghurt. Jag var inne lite för länge på datorn, men det var ju kul ;)

Sen när klockan var typ ett så åkte jag, pappa och ylva in till stan och gick till café Bernads, det var gott :D Jag tog en prinsesstårta, min favvo-tårta. Men åt som vanligt inte upp den, pappa sa tillochmed att jag inte skulle äta upp den innan vi köpte den, det är alltid så ;) Hunden fick sitta utanför, men vi satt precis vid ett stort fönster som var precis vid henne, så vi hade koll på henne. Det är så läskigt det där med djurplågaren D:

Iallafall, efter fikat så åkte vi hem.  Här hemma har jag typ inte gjort någonting förutom att äta godis och spela på ylvas nintendo x) Men nu loggade jag in på datorn för att skriva lite här. :)

Just det, ska passa på att skriva om discot nu när jag kommer ihåg det.

 Först skjutsade Mattos mamma mig och Matto dit. Så mötte vi upp Ida, Moa och Sara på discot. Kön var aslång, men vi hade tur och fick plats ganska långt fram. Sara var aspinsam på discot, så jag, Matto och Ida låtsades att vi inte kände henne x) Ida, Moa och Sara åkte hem typ vid halvnio-nio. Sen så typ träffade vi Johanna och hennes kompisar där så vi var med dom resten av discot. Vi träffade Korvar, Eric med dom två kylskåpen, River, Chadi och Anton där, dom var aslama och bara stog vid väggen hela discot x) Jag har faktiskt ingen aning om när jag och Matto åkte hem.. Men någon gång åkte vi hem iallafall.


hheejjddåå Cool

Av Kung Evut c: - 26 september 2009 19:07

hheejj :))

Idag har jag vart med Izza typ hela dagen, vi har typ bara övat på låten hela tiden x)


Först cyklade jag till henne :) Sen så när jag kom gick vi upp och övade lite, sen stack vi ner och köpte varsin liten choklad och tuggumi. Efter att vi hade ätit upp chokladen tog vi tuggumina, men nästan direkt efter skulle vi äta lunch ;) Det blev "korv special" ;3 , Gott! Efter maten gick vi upp igen och övade :) I slutet så skrev vi ner hela texten på papper + att vi skrev det på ett mejl också som vi mejlade till mej. Jag ska kolla det sen. Som ni nog märker har jag och Izza mest gjort samma saker, så jag har inte så mycket att skriva om ;))


Imorgon måste jag göra eng-läxan, passar nog på att göra resten också ;/ Det gillas inte att göra läxan ;c

Blev ett kort inlägg idag, kanske uppdaterar lite om discot senare ;))


hheejjddåå Cool

Av Kung Evut c: - 25 september 2009 17:59

hej folket :)

Jag ska på disco halv åtta, kanske sms bloggar därifrån, vet inte :)

Jag sak dit med Matto, Ida, Moa och tydligen Sara också?

Ajja, jag och Matto ska sova över efter det hos mig, jag måste vara hemma och passa Ylva imorgonbitti -.-'

Vi kommer inte vara där så länge en timme-en halv sådär, för vi är trötta ;))

Somsagt, jag tror jag kommer smsblogga därifrån för att det är roligt om ni får veta lite hur det är discot och inte bara efter.

Asså, det är väldigt ovanligt att jag går på disco, egentligen tycker jag det är roligare att sitta hemma och mysa och kolla på idol ;)


hhejdå folket Cool

Presentation


En blogg om min vardag och lite annat smått och gott :)

Om mig

Jag är en oftast glad tjej på tolv år ;) Jag har två djur, en liten vovve som heter Athena och ett marsvin som heter Maýa, sen så har min syster ett marsvin som heter Honey :)
Min blogg handlar om en massa olika saker ;']
Take care'

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Bloggar du?
 Nej.
 Ja.
 Ja, men jag skriver inte så ofta.
 Nej, jag har gjort.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards