kung evuts vardag :J

Alla inlägg under september 2009

Av Kung Evut c: - 20 september 2009 16:47

hheejj :))

Idag åkte våra kusiner hem. Vi har haft det roligt, jajjamen :)) Algot är så gulligt ;)

Vi har gjort väldigt mycket. Igår var jag tvungen att gå ner till marknaden med dom, för annars var jag tvungen att gå en promenad, marknaden sög x) Det finns typ bara skitgrejer som går sönder efter några dagar. Så jag köpte inget, men var väldigt frestad av att köpa lite godis/sockervadd 8) Men det hade mamma förbjudit oss att göra innan vi gick, för vi skulle äta tårta när vi kom hem. Tårtan var riktigt god! :D Ylvas hemgjorda maränger var på toppen.

På natten drömde jag att jag började i sjuan, och allt var asverkligt :o Fast vissa saker var konstiga, vid mitt skåp hade jag en sån där klädhängare som man har på dagis + att mitt skåp var bara en låda, utan nyckel och så var lektionerna bara några minuter långa xD

Sen på morgonen fick vi varm choklad, men det var bara jag och Algot av barnen som var uppe, alla andra var i Ylvas rum och spelade Nintendo DS light(håhå, jag sa hela namnet B)). Sen så ropade Helena:

-Kom nu! Chokladen är snart slut! (fast det var den inte)

Man hörde att det lät lite där uppe, men dom kom aldrig. Sen när jag och Algot var färdiga kom dom ner för trappan x)

På dagen så höll jag och Elsa på att hålla på med Ylva och Theo så dom blev typ galna på oss. Sen innan kusinerna skulle åka hem så gungade vi i hängmattan, det var asnajs (yy' För man hängde uppochner och tog super mycket fart, så det var askul x)

Sen så skulle dom åka. Nu så har jag inte gjort så mycket, har övat på NO-läxan, ätit massa kex och druckit saft och nu gosar jag med Maya medans jag är inne på datorn. Maya ligger ner och vilar i mitt knä <3 Hon är supergullig! ;*



hhheeejjdå Cool

Av Kung Evut c: - 17 september 2009 15:17

hhej folket :)

Idag har det varit en heelt vanlig torsdag. Först kom vi till skolan, sen så hade vi A-Pass tills rasten. Sen efter rasten så hade vi Rookie 456, vi ska skriva in till lokaltidningen, vi kommer få en sida som vi ska få skriva egna artiklar i, jag jobbar med Matto. Vi ska göra ett stapeldiagram på vad alla i klasserna( A & B) tyckte var roligast på Brittebo. Sen så har vi med 4 intervjuer också, där det står vad dom som vi intervjuade sa(River, Izza, Malin & Anton M). Sen så hade vi lite matte, fast jag och Matto slapp för vi var tvungna att göra färdigt rookie :D Sen rättade vi matteläxan, det var typ några "kluringar". Vi gick och åt efter det. Det blev Blodpudding eller soppa.

     Efter lunchrasten var det idrott, vi hade tiori -.-' Jag var med Lizzie, vi hann inte färdigt alla uppgifterna D:

Sen så efter att jag bytt om i samma omklädningsrum som Flummiga Lisa & Elisabeth gick jag hem. Nu håller jag på att laga mat och mamma har precis kommit hem. Jag gör pannkakor 8D Jag har tränat Athena och hon var helt galen i godiset x)


bajj :))

Av Kung Evut c: - 16 september 2009 08:19

hejhej :)

Förlååt för dålig uppdatering, men har haft mycket att göra senaste veckan.

Igår va jag med Sofie, och vi hade det nnnnnnnnaaaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjsssssssss, först gick vi hem till mig och gjorde pankakor. Sen så gjorde vi chokladbollar, eller, vi gjorde bara två, en stor var :D

Sen så skjutsade hennes pappa hem oss till henne. Där hoppade vi, spelade singstar, spelade wii, kollade liite på TV och va med stampe allra mest. Vi började baka kladdmuffins, men när vi hade hällt i äggen så märkte sofie att vi inte hade något socker :o Så vi fick hälla ut allt igen x)


Dagens:

Jag ska vara hemma själv och göra läxorna nu på förmiddagen, och sen på eftermiddagen ska jag, Lisa och Lizzie till stallet. Det ska bli najs (Y)


hejjdå ;))

Av Kung Evut c: - 13 september 2009 17:02

hhallooooj :D

Idag åkte vi hem från mormor&morfar. När vi va där läste jag ut En prinsessas dagbok 3, kär? den var riktigt najs, klart läsvärd (Y)

Jag har varit jätte duktig idag :J Jag har städat Mayas bur + att jag lät den torka istället för att jag skulle vara otålig och torka den med papper, jag dushade den och lät den stå med vatten i sig superlänge, så att allt kiss som satt fast åkte bort x) Sen har jag övat på engelskan eftersom att jag inte hinner öva imorgon så övade jag "grovövningen" idag x> Det var faktiskt jättelätt, men det är väl för att det är i början av terminen. Jag ska göra Matteläxan på Onsdag för då har vi studiedag (stuuudiedag :D), we like it!

Sen när mamma och pappa åkte iväg, dom ksulle på något, jagvetintevad? och Ylva var borta på sitt najsiga tantkalas så passade jag på,, jag tog den sista glassen jag såg, men crunchy(hur stavas det?), strössel, chokladsås(var är min kära kolasås?) och marränger, muums :D Först tog jag allt jag såg som var kvar, sen så tog jag bara glasspaketet och la i dom ovanstående tillbehören och åt det lilla som var kvar x)

Sen har jag nog inte gjort så mycket mer idag :)


byyye <3

Av Kung Evut c: - 12 september 2009 17:11

hejj, ääntligen har jag fått in bilderna till min bloggdesign i bildarkivet, jag trodde att jag hade dom där, men det hade jag tydligen inte. Men mina gamla bilder har försvunnit, alla förutom bloggloggan ;)

Här kommer dom:

Bakrunden:

 

Toppbilden:


   

Loggan:


nyyblogglogga  

Av Kung Evut c: - 12 september 2009 17:01

hejhej ;))

Jag fick vara inne på datorn lite idag :D

Idag var vi i en butik som heter butik Jasmine som var väldigt liten, men rolig ;) Jag köpte ett litet armband som det stog mitt namn på och ett hjärta bredvid med glitterbokstäver. Man kunde välja själv vad för band man ville ha och vilka bokstäver.

Sen har va vi nere lite vid kalvabacken (ett badställe hos mormor&morfar som ligger nästan rakt ner) och kollat lite, men vi badade inte för dom hade tagit upp både flytbryggan och den vanliga bryggan och så var det för kallt, men vi satt lite på den lilla stranden. Sen gick jag och Ylva hem och väntade på mormor & Mamma för mormor skulle göra lite fika för mamma och ylva har ju ganska nyss fyllt år. Tårtan var helt superdupergod! :D

Sen har jag inte gjort så mycket mer idag än att slappa och kolla på bilder som vi hade med oss.


hhejdå ;)

Av Kung Evut c: - 11 september 2009 14:23

hejj :)

Idag i skolan på den första rasten va vi med dom små barnen i förskoleklassen och ettan, dom är så söta ;D Sen typ var det en vanlig skoldag förutom i slutet, vi kollade på bilder från Brittebo, och samtidigt fick vi "rester" från lägret, det var godis, popcorn, saft och marsmellows (stavning? ;D), Lisa spillde saft på sig, det såg ut exakt som om hon hade kissat på sig x)

Sen fick jag och Ylva skjuts av Mattos mamma hem, men på vägen hem åkte vi förbi Ica och handlade lite som dom skulle ha på sitt släktkalas, eftersom att Matto fyllde 12 igår. Haha, Matto och Lizzie kunde typ inte enas om nånting förutom glassen när dom skulle välja x> Sen så kom vi hem och så, lagar vi mat nu, fast ylva har inte börjat med köttbullarna än -.-'


Vi ska till mormor och morfar idag, vi ska vara där hela helgen så kan inte skriva på hela helgen. ;(


bbye :)<3


Av Kung Evut c: - 10 september 2009 15:09

chacha :))

Idag har jag vart i skolan, och vi slapp idrotten, vi behövde bara gå en promenad, och det var ganska kul faktiskt :J

Vi firade Matto, som fyllde år exakt klockan nio idag :D <3 Grattis Matto (LL) 

Jag och Matto jobbar tillsammans på Rookie 456, vi ska göra staplar och några intervjuer på vad dom i klassen tyckte var roligast på Brittebo, tror det kommer bli väldigt bra faktiskt. ;D Vi har frågat alla i klassen vad dom tyckte var roligast, sen så intervjuade vi 5 stycken och skrev vad dom sa, dom andra kryssade vi bara för vad dom tyckte.

Nu har jag just gjort färdigt min mat, det blir nudlar (muuumms) och köttbullaar ;) Jag gör Engelska och Matte läxorna. Men än så länge har jag inte hunnit börja med matten. Senare idag så ska jag på seglingen med Linnea.


Hejdåå ;)


Ps. Kolla in Mattos blogg (A) www.buubbeell.bloggplatsen.se tror jag det är, annars kan ni testa med www.lovedream.bloggplatsen.se :)

Presentation


En blogg om min vardag och lite annat smått och gott :)

Om mig

Jag är en oftast glad tjej på tolv år ;) Jag har två djur, en liten vovve som heter Athena och ett marsvin som heter Maýa, sen så har min syster ett marsvin som heter Honey :)
Min blogg handlar om en massa olika saker ;']
Take care'

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Omröstning

Bloggar du?
 Nej.
 Ja.
 Ja, men jag skriver inte så ofta.
 Nej, jag har gjort.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards